Niespłacona pożyczka

Data publikacji: 05.09.2017

Każda osoba, która akurat decyduje się na zaciągnięcie pożyczki, powinna daną pomoc finansową traktować jako ostatnią możliwość i przede wszystkim nie powinna pożyczać nieodpowiedzialnie. Pożyczanie nie może być rozumiane jako inny sposób nabywania przedmiotów lub usług. Powinno obowiązywać proste: „Nie mamy pieniędzy, nie robimy zbędnych zakupów i zaczynamy oszczędzać.”

O ile wiemy, że ocknęliśmy się w koszmarnej sytuacji, gdy po prostu musimy natychmiastowo pożyczyć, najpierw zastanówmy się nad tym, jak zmieni się sedno sprawy. Czy powstanie zobowiązania wobec instytucji bankowej ulepszy naszą tymczasową sytuację finansową albo jeszcze bardziej pogorszy te niemiłe tarapaty?

Wszystkie potrzebne informacje w umowie

Chociaż jeszcze nie podjęliśmy stuprocentowej decyzji czy pożyczyć albo nie, dane na temat opóźnienia spłaty powinne nas interesować. Jaka jest wysokość stawek procentowych za nieprzestrzeganie terminów płatności i w jaki sposób zostanie rozwiązana sytuacja, gdy pożyczkobiorca po prostu nie jest zdolny spłacić swoje zobowiązanie w ustalonej wysokości i okresie spłaty? Takie dane powinne być zrozumiale i szczegółowo zawarte w umowie o pożyczcze. W przapadku braku takich informacji na pewno nie poleca się podpisywać tego rodzaju kontrakt. Może chodzić o nielojalnego providera i ukryte pułapki.

Podwyższenie zobowiązania

Jak zostało już wyżej wspomniane, pierwszym rozwiązaniem providera są dodatkowe koszty, które powiększają dług klienta wobec providera. Chodzi o ostrzeżenie klienta o nieprzestrzeganiu warunków, które podpisały obydwie strony i równocześnie o pewnego rodzaju motywację pożyczkobiorcy, żeby całą sytuację koniecznie rozwiązał i w ten sposób nie obawiał się już dalszych złotówek, które należy zapłacić, żeby wydostać się z problemów finansowych.

Vivus
do 5 000 zł Chcę pożyczkę
Zaplo
do 10 000 zł Chcę pożyczkę
Lendon
do 2 000 zł Chcę pożyczkę

Wspólne rozwiązanie

W sytuacji, gdy przychodzą już do skrzynki pocztowej wezwania z banku powodujące jeszcze większy szał, pożyczkobiorca zaczyna się bać, nie wie, jak daną sprawę rozwiązywać i idealnie woli uciekać przed problemami i udawać, że nie istnieją. Jednak to chyba najgorsze podejście. Najbardziej polecany jest natychmiastowy kontakt z providerem przez telefon, internet lub spotkanie osobiste. Wtedy pora wyłożyć karty na stół, opisać całą sytuację i wspólnie umówić się na nowych warunkach. Jedną z opcji jest przedłużenie pożyczki i tym samym obniżenie poszczególnych spłat. W ten sposób pożyczkobiorca uzyska więcej czasu, żeby wszystko sukcesowo zakończyć. Ważną rolę odgrywa również rodzaj pożyczki i sam wybór firmy pożyczkowej, więc nie można zawsze liczyć na to, że ktoś nam będzie chciał pomóc.